Decathlon: Kreativní social media řešení pro kampaně Back to School & Back to Club
Zadání
Značka Decathlon nás oslovila s přípravou kreativního a obsahového řešení pro dvě klíčové sezónní kampaně – Back to School a Back to Club. Cílem bylo prostřednictvím organického obsahu na Facebooku a Instagramu zvýšit povědomí o kampaních, posílit engagement a zároveň přirozeně podpořit prodeje v prodejnách i online.
Kampaně cílily na dvě odlišné skupiny:
Back to School – rodiče s dětmi připravujícími se na nový školní rok a sportovní aktivity
Back to Club – dospělé sportovce, kteří se po letní pauze vracejí ke svým pravidelným sportům
Klient nám poskytl široké kreativní pole působnosti při zachování souladu s globální social media strategií značky.








Výzva
Obě kampaně byly primárně businessově orientované a nepracovaly s předem definovaným lokálním příběhem. Naším úkolem bylo:
vytvořit srozumitelný a atraktivní kreativní koncept pro sociální sítě,
dodat obsahu edukační a inspirační rozměr,
zajistit konzistenci komunikace napříč formáty a současně respektovat novou vizuální identitu značky Decathlon.
Zvláštní výzvou byla práce s různými cílovými skupinami při zachování jednotného tónu značky.







Strategie a koncept
Navrhli jsme obsahový přístup založený na kombinaci edukace, inspirace a produktové relevance.
V rámci obou kampaní jsme pracovali s jednoduchou myšlenkou:
Výběr sportu i vybavení může být snadný, dostupný a zábavný – pokud víte, kde začít.
Obsah jsme rozdělili do tematických celků:
praktické rady a tipy pro začátečníky,
motivace ke sportu a překonání počátečních bariér,
konkrétní doporučení produktů zasazená do reálných situací.







Co jsme realizovali
připravili jsme kreativní koncept kampaní pro sociální sítě,
navrhli jsme scénáře pro 10 reels,
vytvořili jsme 7 slider postů,
vizuály slider postů jsme připravili v souladu s novou vizuální identitou klienta,
zajistili jsme konzistenci komunikace napříč všemi formáty.







Obsah a formáty
V rámci obou kampaní vznikla série edukativních příspěvků s praktickými tipy, například:
jak vybrat vhodný sport s ohledem na věk dítěte (Back to School),
jak si udržet motivaci a se sportem nepřestat ani po návratu z léta (Back to Club),
co by nemělo chybět ve výbavě na tělocvik,
jak se správně obléct na běh v jakémkoliv počasí.
Součástí strategie byly také reels, pro které jsme připravili detailní scénáře s doporučením zapojit specialisty přímo z prodejen.
Vznikla tak autentická série krátkých videí, ve kterých specialista na prodejně vybírá kompletní sportovní vybavení s jasně daným budgetem.
Cílem bylo ukázat, že i když může výběr ideálního sportu chvíli trvat, v Decathlonu zákazník najde kompletní řešení za dostupnou cenu – a nic mu tak nebrání začít objevovat nové sportovní aktivity.
Výsledek
Výsledkem spolupráce byl ucelený social media obsah, který:
posílil důvěryhodnost značky prostřednictvím odbornosti zaměstnanců,
přinesl praktickou hodnotu cílovým skupinám,
podpořil vnímání Decathlonu jako prvního místa volby pro sportovní vybavení,
vytvořil obsah, který je snadno adaptovatelný i pro další sezónní kampaně.
Podíváme se, jak jsou na tom vaše sociální sítě? Připravíme vám audit socials a identifikujeme, co funguje skvěle, i kde je naopak potřeba přidat.
Líbí se vám co děláme pro Nera Displays a chcete to taky? Výborně! Připravíme vám content plán podle vašich představ a naplníme ho od A do Z.
