Blog

Co je to HR marketing?

7. 3. 2023

HR manažer by měl začít tím, že stanoví jasnou a konzistentní zprávu o zaměstnavatelské značce, která bude vycházet z firemní identity a kultury. Poté by měl určit cílovou skupinu a zjistit, jakou média a kanály preferují, aby byla zpráva co nejefektivněji doručena.

Další krok je tvorba atraktivního a relevantního obsahu, který osloví cílovou skupinu a přesvědčí ji o výhodách práce pro danou společnost. Může se jednat například o videa s interními zaměstnanci, příběhy o úspěšných projektech nebo fotografie z firemních akcí.

Pokud chcete dělat HR marketing, je vhodné se obrátit na reklamní agenturu, která má zkušenosti s tvorbou kampaní zaměřených na nábor zaměstnanců. Agentura by měla být schopna pomoci s vývojem strategie, výběrem vhodných médií a kanálů, tvorbou obsahu a měřením úspěšnosti kampaně.

HR manažer by měl požadovat od reklamní agentury, aby mu pravidelně poskytovala reporty o úspěšnosti kampaně a aby s ním spolupracovala na optimalizaci kampaně a přizpůsobení jí potřebám firmy. Je také důležité, aby agentura měla porozumění pro firemní kulturu a hodnoty, aby se zpráva o zaměstnavatelské značce co nejlépe zrcadlila v kampani.

V rámci HR marketingu lze realizovat různé formy aktivit, které mají za cíl přilákat kvalitní kandidáty a udržet stávající zaměstnance spokojené. Mezi nejčastější formy aktivit patří:

Employer branding - budování pozitivního zaměstnavatelského značky a propagace jejích hodnot, vize a kultury.

Náborová kampaň - vytvoření strategie pro nábor zaměstnanců, která zahrnuje výběr vhodných médií a kanálů pro oslovení cílové skupiny, tvorbu obsahu a optimalizaci kampaně.

Interní marketing - zaměření se na stávající zaměstnance a jejich spokojenost s pracovním prostředím, vytvoření programů na rozvoj jejich kariéry, vzdělávání a motivaci.

Sociální média - využití sociálních médií pro propagaci zaměstnavatelské značky, komunikaci s cílovou skupinou a tvorbu obsahu.

Propagace firemní kultury - organizace firemních akcí a programů, které zrcadlí firemní kulturu a hodnoty.

Ocenění a certifikace - získání certifikací a ocenění, které potvrzují kvalitu a atraktivnost zaměstnavatele.

Spolupráce s univerzitami a školami - spolupráce s vysokými školami a univerzitami pro získání talentovaných studentů a propagaci zaměstnavatelské značky.
A co interní časopis? Uvažovali jste o něm?

Vydávání interního firemního časopisu může být pro společnost velmi užitečné, protože může pomoci s informováním zaměstnanců, budováním interní kultury a zlepšením komunikace v rámci firmy. Následující kroky mohou pomoci začít s vydáváním interního firemního časopisu:

Stanovení cílů: Nejdůležitějším prvním krokem je stanovení cílů a zaměření pro interní firemní časopis. To může zahrnovat zlepšení interní komunikace, zvýšení angažovanosti zaměstnanců, propagaci firemní kultury a hodnot, nebo informování o novinkách v rámci společnosti.

Tvorba redakčního týmu: Poté je nutné vytvořit redakční tým, který bude mít na starosti tvorbu a vydávání časopisu. Tým by měl zahrnovat zástupce různých oddělení, kteří budou mít možnost přispět svými nápady a návrhy.

Plánování obsahu: Redakční tým by měl připravit plán obsahu pro interní firemní časopis, který bude respektovat stanovené cíle a zaměření. Může zahrnovat novinky o společnosti, reporty z firemních akcí, rozhovory s klíčovými zaměstnanci nebo zajímavé příběhy o pracovních úspěších.

Návrh a grafické zpracování: Následujícím krokem je návrh a grafické zpracování časopisu. Je důležité vytvořit design, který bude reflektovat firemní kulturu a bude přitažlivý pro zaměstnance. Kvalitní grafické zpracování zaručí, že časopis bude působit profesionálně a bude přehledný a snadno čitelný.

Tisk a distribuce: Po návrhu a grafickém zpracování časopisu se přistupuje k jeho tisku a distribuci. Distribuce může být realizována prostřednictvím firemní pošty, elektronického rozesílání nebo vložením do interní sítě.

Měření úspěšnosti: Posledním krokem je měření úspěšnosti interního firemního časopisu. Redakční tým by měl pravidelně sledovat čtenost a reakce na časopis, aby mohl vyhodnot

Pokud jste dočetli až sem, potřebujete pomoci s interním firemním časopisem nebo jen kampaní na sociálních sítích, neváhejte se nám ozvat: info@foxo.cz nebo +420 776 31 85 31.

Mohlo by vás zajímat

22 klíčových tipů pro vytvoření vysoce konverzních landing pages

13. 8. 2024

Jaké analytické služby nabízíme pro váš web? Přehled našich služeb

6. 3. 2024

Kolik stojí výroba HTML5 on-line bannerů?

16. 11. 2023